Jamo
1968 óta az audiotechnológia sokat változott, sokmindent változatott meg. Azok a dolgok, melyekre akkor úttörőnek tekintettünk, ma már mindennapi életünk egy természetes része. Mára elfogadottá vált, hogy minden szobának, helyiségnek képesek vagyunk egy megfelelő zenei háttérrel kiemelni saját, különös világát... hogy egy lakás nappali helyiségének atmoszférája különbözik a lakás konyhájától vagy fürdőszobájától, és ezt érzékeltetni lehet és kell is a típusok megfelelő kiválasztásával, és ehhez a Jamo tökéletes partner képes lenni.
A kérdés természetes: miért élveznek a Jamo hangfalak olyan figyelemre méltó sikert, a világ ennyi pontján? A válasz egyszerű... a vállalat azzal töltötte a negyven évét, olyan forradalmian újszerű termékeket fejlesztett az iparágon belül, melyekben egyesül a szaktudás, a kötetlen terv és a természetes hang iránti tisztelet kombinációja, és mindezek mellett olyan ár-kategóriákkal igyekszik párosulni, olyan különböző kategóriákat próbál a kezdetektől fogva megalkotni, melyekben mindenki képes megtalálni a legoptimálisabb választását.
Az első gyáruk 1970-ben, Glyngore-ban épült fel és alig három évvel később már a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításában jelentek meg termékeikkel: a berlini IFA-n. 24 évvel később, 1994-ben a Jamo hivatalosan is Európa legnagyobb hangsugárzó-előállítója lett, 1998-ban pedig már a 30. évfordulóját ünnepelte a cég, a világ 80 országában, több 11.5 millió hangsugárzó-eladással a háta mögött..

A Jamo megerősítette a globális piaci hatékonyságát azáltal, hogy termelési ágazatokat helyezett ki több nagyobb hangfalgyártó vállalat ágazatin belül, de az alapvető, meghatárzó tulajdonságait – az ötleteit, a termékfejlesztéssel kapcsolatos elképzeléseit, a tesztő részleget és design-csapatát – szilárd alapokon, Dániában tartotta meg.
A cég évek során rengeteg elismerést gyűjtött be a zenei ipartól, kiemelve az egyedülálló ’dán hang’ megteremtését, a nyitott, tiszta, holisztikus és félreérthetetlenül zenei hangzás megalkotását. Olyan hangot, mely minden osztályon belül a természetességre törekszik, és részét képezi mindennapjainknak.
Három évvel ezelőtt, 2005-ben sok minden megváltozhatott volna, amikor Jamo-t felvásárolta az Egyesült Államok piacvezető hangsugárzó gyártója, a Klipsch. A Klipsch – és ezzel együtt a Jamo is – nem sokkal ezután már a - többek között a Mirage és az Energy-t is magába foglaló - kanadai illetőségű A.P.I csoport tagja lett. Az új tulajdonosokkal a háta mögött a Jamo tervezői és kivitelezői nem adták fel hitüket és gyökereikhez méltóan Dániában, az eredeti gyárban maradva immáron a megváltozott anyagi biztonsággal a hátuk mögött minden eddiginél hatékonyabban tudták megvalósítani eddigi összes elképzelésiket.
40 év munkássága és hagyománya, a hangminőség és kreativitás kombinációjának tökéletesítése jelen és a jövő időben – ez napjaink Jamo-szlogenje!